to media do kontaktów społecznych w postaci rozbudowanego zestawu narzędzi komunikacyjnych wykraczających poza dotychczasową komunikację społecznościową. Dzięki wszechobecnej dostępności i wysokiej skali technik komunikacyjnych, media społecznościowe diametralnie zmieniły sposób komunikacji zarówno organizacji, społeczności, jak i indywidualnych użytkowników, oraz stały się naturalnym miejscem wymiany informacji.
W ówczesnym świecie media społecznościowe odgrywają dość ważną rolę w życiu codziennym człowieka. Łączą one grupy o podobnych poglądach bądź przekonaniach jak również zawierają wiele informacji przydatnych w życiu. Informacje rozchodzą się błyskawicznie na różnych portalach pojawiają się newsy, o których dopiero później usłyszymy w radiu czy telewizji. Raz podana informacja pozostaje w internecie najczęściej trwale. Służą one jako źródło informacji, porozumiewania się i wymiany między użytkownikami, ale także pomiędzy firmami i klientami.